Saturday, March 13, 2010

my weekend..

hari ni ada kesempatan nak menjenguk kat page ni.. mula2 kuat berazam nak rajin2 melawat blog sudahnya.. hampehh..


arini aku ke Jusco Bandaraya.. Jusco ke 2 kat Negeri Melaka ni.. saja berjalan dengan Hadif.. lagipun ape lagi ktorang nk buat pada ari Sabtu yg berbahagia ni.. nk tunggu papa dia.. alamatnya ktorang berjalan bertemankan cahaya bulan la..


skrg ni hadif da pun 1 thn 6bln.. cepatnya masa berlalu.. teringat masa dia dilahirkan dulu.. tak sangka da besar anak bujang ku ini.. tapi gigi dia baru 7 batang.. berjalan ligat.. ni tgh sibuk belajar bcakap..
Hadif ni suka tgk tv.. kalau beli permainan.. bukan dia main tp diletaknya kat dalam babycot dia.. kumpul byk2 mcm tong sampah jadiknya..haisshh kenkadang geram jugak.. malas nk belikan mainan.. tp kalau tv dia mmg boleh melekat.. duduk diam dr pagi sampai petang.. paling dia suka Barney la.. lepas tu Wonderpets..Upin Ipin pun suka jugak.. last skali kalau da takde cd nak tgk baru la layankan citer belalang, GBS ngan afi & abah tu.. kalau aku analyze kan.. anak aku ni mmg xsuka tgk kartun.. kalau aku bukak citer kartun dia buat xlayan je.. last2 mama dia yg ngadap ekekeke...
Aku rasa teknik aku mengajar dia gunakan vcd cerita yg dia suka berkesan jugak.. n lagi satu aku suka bukak oasis ms nak tunggu azan tu kan.. 1/2 jam ada zikir dan selawat.. tu aku buat sejak adif berusia 2 minggu.. dia mmg sangat suka dgr zikir.. aku harap dia membesar menjadi anak yg soleh..
oleh kerana aku takde masa utk bacakan dia buku cerita.. jadi inilah pendekatan aku membesarkan Hadif.. korang sume mcmana?? ape yg korang buat dalam journey utk membesarkan cahaya mata korang.. ? jom la share sama.. semoga kt semua menjadi ibu bapa yg cemerlang.. dan anak2 yg terbilang satu hari nanti..
Hadif yg xsuka mama dia amik gambar... xmo....
shie shidah - Teman Hadif tgk Barney @ 0530 hrs huhuhu...ngantokkk


0 comments: